Jul. 31, 2013

Direkt efter jobbet åkte jag till gymmet och körde styrka för armar/bål/rygg. Hade verken lust eller ork men jag gjorde det och det är jag stolt över nu efteråt! När motivationen är på topp finns det sällan något som hindrar! Nu blir det middag och ikväll blir det promenad med Lina! Puss

NEW IN

Älskar linnen med tunna band och dessa två fick flytta in i min garderob idag! Perfekt och lätt att matcha till det mesta! NÖJD!

Kvällsmat

Kvällens mellis efter fotbollsträningen. Älskar att äta melon nu på sommaren! Snuskigt gott! Nu ska jag bara gå ut med hunden på kvällspromenad och sen krypa ner i sängen. Imorgon väntar en ny arbetsdag och gymmet! Godnatt<3

Jul. 30, 2013

Godmorgon bloggen! Nu är jag inne på min andra arbetsdagen och det känns riktigt bra! Ska bara ut och dela posten och sen slutar jag!!(.. OBS att klockan endast är 10.15) så lär väl sluta runt 12.30-13.00. Annars då? Cyklade till jobbet denna morgon, ska cykla snabbt hem sen så att jag hinner se några avsnitt av the big bang theory innan fotbollsträningen ikväll. Ha en bra Tisdag!

NEW IN

Den här kjolen ska jag bära i Spanien med solbrända ben och ett vitt linne!

Jul. 29, 2013

Idag började jag jobba igen efter min semester. Trodde det skulle kännas jobbigare att gå till jobbet men än så länge känns det riktigt bra och imorse vaknade jag med ett leende. Hur kan man inte vara glad när det är så här bra väder ute? Vilken underbar sommar vi har haft här i Sverige! Sitter hursomhelst nu och äter lunch, sallad med en massa tillbehör och ett glas vatten! Väldigt gott! Slutar jobba vid tre tiden och ska gå direkt och simma en stund på valhalla innan match mot qviding väntar ikväll. Ha en bra måndag goingar!

Jul. 28, 2013

Godmorgon! Igår kväll åkte jag som sagt hem till min vän Lisa där det befann sig fjorton-femton andra personer. Vi åt väldigt gott och jag fick lära känna nya, härliga människor! Vid tolv tiden på natten åkte vi in mot stan och där mötte jag även upp min pojkvän och hans killkompis Danne! Tyvärr så blev inte själva utgången så lyckad då det var så otroligt långa köer och vi kom ifrån mina tjejkompisar, så vi tog kvart över två tåget hem.. Idag då? Klockan är halv två och jag och Teo har fortfarande inte klivit upp ur sängen. Misstänker att det kommer bli en mysdag för hela slanten! Imorgon väntar jobb igen efter två veckors semester..

Jul. 27, 2013

Hejsan mina trogna läsare! Hoppas ni har haft en bra Lördag än sålänge! själv så tog jag en lång sovmorgon imorse, gick upp lagom till en färdig lagad frukost med ägg, smoothie, ugnsbakat bröd etc med familjen, riktigt mysigt och gott! Har även hunnit med att färga håret, gymmat och köpt en stoooor klocka/ tavla till mitt rum. Älskar den! Håller som sagt på att göra om lite i mitt rym så mitt nästa projekt blir till att hitta en snygg sängkappa till min säng( vet exakt hur den ska se hur) och måla om min byrå från brun till vit:)) sen är jag mer eller mindre klar! Ikväll då? Då är det födelsedags middag/fest för min fina vän Lisa i Torslanda och därefter blir det utgång. Hoppas på en trevlig kväll helt enkelt:)

Fredag

Godafton! Hoppas eran fredag har varit gryyyym! För min del har jag hunnit med en hel del faktiskt. Gymmade som sagt imorse med mina päron. Det fick bli 40 PW och 25 styrketräning med fokus på bålen. Åkte sen hem och satte igång att rensa min garderob och alla lådor som jag har i mitt rum. Det tog en evighet men när jag väl var klar blev jag riktigt nöjd över mig själv. Hann även med att sola en stund innan jag och min familj drog till ett par grannar och grillade till middag. Smakade himmelsk! Älskar sommarkvällar när man kan sitta ute, dricka något gott och äta grillat med fint sällskap! Åkte sen vid 20.00 tiden in mot stan och mötte upp min vän Lisa. Vi satte oss på Condeco och bara satt ute med var sin latte och snackade om allt i några timmar, såå himla mysigt verkligen! Är så lyckligt lottad över att jag har så fina vänner:)

Jul. 26, 2013

Hej bloggen! Igår hade jag en intensiv men bra dag. Började dagen med en löparrunda på 7 km och avslutade med lite groddhopp och utfallsteg i backe( kan meddela att jag har sjukaste träningsvärken i min rumpa idag pga detta
) åkte sen in till stan och mötte upp min vän Mirella. Vi satte oss vid vattnet vid kungsport med lite fika och hade det riktigt trevligt! Åkte sen snabbt hem innan det var två timmars fotbollsträning och möte med laget. Har äntligen fått godkännande att få åka till Spanien så nu gäller det att växla pengar osv inför detta( wiiiie) åkte sen hem till min pojkvän och sov över där. Idag då? Nu väntar ett träningspass på gymmet och sen ska jag ta tag i min"to do" lista som att rensa garderoben, ringa à-kassan etc och ikväll blir det häng med min vän Lisa Stålberg:))

Just nu!

Är på Liseberg med mina fina kusiner! Är som barn på nytt, wiiiiie!!

Livet leker när man schteker

God eftermiddag bloggen! Sov hela 11 h inatt vilket jag verkligen behövde. Har så mycket som snurrar i mitt huvud just nu angående hösten, olika val mellan att börja plugga eller jobba och vilken fotbollsklubb jag ska spela i.. Fyy blir bara less av att tänka på det. Hursomhelst Idag har jag än sålänge hunnit vara på gymmet med mina päron. Körde kondition på löpbandet och lite styrka för ryggen och magen. Sen åkte vi till farmor och har köpt med oss räksmörgås, mums! Ikväll blir det även Liseberg med min familj och mina kusiner, ska bli så himla roligt!! Längesen jag var där och åkte karuseller:)

Godmorgon

Godmorgon bloggen! Startar dagen med 10 km löpning och läser nu en tidning om "aktiv träning" medan jag äter frukost som består av ägg och keso i solen! Snart kommer min fina vän Hilmer hit och vi ska åka och möta upp Anna och tillsammans åker vi till havet och ska hänga där hela dagen! Ska blir riktigt roligt! Ikväll blir det även fotbollsträning för min del:) kram på er!

Frukost!

Gick en 5 km powerwalk innan frukosten imorse. Gjorde sedan en bamse frukost till mig. Älskar när det finns mycket att välja på och framför allt när det både är nyttigt och gott! På bilderna nedan är det två äggmackor( grovt bröd) och plockade lite hallon ute i trädgården som jag har mjölk till:) super gott och jag står mig länge på det!

Kvällsträning

Idag har jag varit ett levande spöke. Har skakat i hela kroppen och varit på riktigt grinigt humör. Bestämde mig i sista sekund att dra till gymmet nu på kvällen, sliten och allmänt äcklig men fan vilket bra styrkepass jag fick till:D riktigt bra pump idag! Och det bästa av allt är känslan jag har nu efter träningen, känner mig som en ny människa!

Beställt!

Beställt hem dessa två inför Spanien resan i Augusti! Kostade endast 49 kr styck från Nelly! Riktigt nöjd!

Robbie Williams konserten!

Igår var det en tuff arbetsdag för min del. Jobbade först på äldrevården i 8,5 h. Åkte sen hem, åt middag, sov några timmar och stack ut och sprang innan jag drog mig in mot stan och träffade mina vänner Anna, Hilmer och Sofia eliasson vid frihamnen. Sofia och hennes familj hade sin båt där så vi satt där och hade det mysigt en liten stund. Åkte sen till Ullevi för att jobba natt där bakom disken för Robbie Williams konserten. Har aldrig jobbat natt innan men det gick riktigt bra faktiskt, kul! Åkte sen hem vid halv sju tiden imorse och gick på en powerwalk innan jag gick och la mig. Nuuu väntar en hel vecka till semester utan något jobb, ska verkligen njuta!

En bättre fredag!

Idag har det varit en riktigt bra och rolig dag! På morgonen körde jag crosstrainen i ca 50 min( lite mer än 10 km) och avslutade med lite mage. Mötte sen upp min pojkvän och hans vänner och drog till en sjö där vi spelade brännboll, drack öl( jag colalight då jag körde) och badade och solade i några timmar. Därefter gick vi och åt på restaurang, där jag beställde en räksallad medan de andra åt pizza. Till sist avslutade vi med minigolf och glass. Har varit en riktigt trevlig kväll och avslutas nu på bästa sätt.. Att få somna bredvid min pojkvän:)

Landet

Igår eftermiddag åkte jag och min fina vän Anna upp till landet där övriga av min familj var. Jag och Anna har som tradition sedan många, många år tillbaka att alltid åka upp till landet minst en gång varje sommar tillsammans. Vi grillade till middag och satt ute på balkongen med var sin filt och snackade till halv tolv-tolv på kvällen om det mesta och ingenting, jättemysigt!! Idag har vi inte gjort så mycket. Varit ute på en promenad, solat lite och ätit en massiv sallad till lunch innan vi drog oss hemåt igen. För min del blir det fotbollsträning ikväll och sen bege mig till pojkvännen för att sova där. Myys

NEW IN

En jättefint linne som jag hittade på "Göteborgs ploppis" 50 kr fick jag betala. Sjukt värt! ÄLSKAR DEN!

Klänning 200 kr och beight nagellack 49 kr. Allt från H&M!

Sjukling

I söndags insjuknade jag i feber och halsont. Bestämde mig ändå för att åka med mina päron och min lillebror till landet. Har under dessa två dagar pendlat mellan att sova och kolla på the big Bang theory. Det är först idag som jag känner mig lite bättre och har kunnat vara ute och tagit en lugn promenad. Men är långt ifrån bra. Härlig start på min semester helt enkelt:)

Jul. 14, 2013

Min lördags kväll får förklaras med bilder. Ingen överdrivet lyckad kväll(.. Utgångsmässigt)men trevligt sällskap!

NEW IN

Linne från h&m, 30 kr fick jag punga ut för det! Vilket kap!

Jul. 13, 2013

Godmorgon! Ställde klockan på 08.00 för att bege mig ut på en löparrunda på 7 km innan frukosten och även innan det blir för varmt ute! När jag var klar hoppade jag rakt i poolen och tog mig ett kallt dopp, helt underbart! Gjorde sen iordning lite frukost i form av smoothie och en grov macka och la mig vid poolen! Ska nu ligga vid poolen i några timmar för att försöka få lite fin bränna innan jag beger mig till gymmet för lite styrka. Ikväll blir det även utgång med Karin, Elin, Jenny, Ida och Nor! Är otroligt taggad!!

Grym start på semestern!

Mötte upp bästa Vickan i stan vid sex tiden. Vi drog till bar himmel och satte oss i solen med var sin cider och bara satt och snackade om allt mellan himmel och jord! Riktigt mysigt och trevligt! Sen drog vi vidare till bryggeriet och åt lite mat(.. Räksmörgås) riktigt gott!

Fredag!

Började dagen med att cykla till jobbet! Helt underbart att starta dagen på det sättet tycker jag, speciellt när solen redan är framme! Som sagt så är det sista arbetsdagen för min del innan jag går på semester och kommer vara ledig i hela två veckor. Detta ska jag fira med min fina vän Vickan och ta några glas vin på stan ikväll! Längtar! Men först: jobb!

Underbar dag!

Vilken härlig dag det har varit idag! Jobbade mellan 07.00-14.45. Därefter åkte vi allihopa till Ica maxi och köpte korv med bröd, engångsgrill, dricka osv och begav oss sen till Delsjön för att grilla och bada:) mycket trevligt! Åkte hem efter några härliga timmar i solen och har precis avklarat milen med inslag av intervallträning. Är helt slut i hela kroppen, så ska bara duscha och äta innan jag går och lägger mig. Tänkte cykla till jobbet imorgon, en arbetsdag kvar innan jag går på semester!!😃

Min lunch

Massor med sallad,tomat, paprika och lite vindruvor:)

Gymmet

Efter jobbet idag cyklade jag direkt till gymmet och körde armar/mage i 45 min. Uppvärmningen fick jag från cyklingen så behövde bara fokusera på styrkan. Skönt! Det bästa av allt var att jag var ensam i gymmet också:)

https://cdn3.cdnme.se/1203560/6-3/pic_51dacdb6ddf2b37082a1fdf2.jpg" class="image">

Godmorgon

Godmorgon på er! Nu är det måndag och sista arbetsveckan för min del innan jag går på semester!(.. Fy fan vad skönt det ska bli) men nu ligger frukosten i magen och jag ska cykla till jobbet. Ska försöka cykla så mycket jag bara kan den här veckan. Dagens frukost blev hursomhelst: 1 dl fiberhavregryns gröt + 2 dl vatten. Mjölk, skivade äpplebitar, lite kanel och krossade cashewnötter. Ett glas vatten och kaffe på det! Perfekt och nyttig start på min morgon!

Spontant

Efter bion igår(.. Som förövrigt var sjukt bra!) åkte jag och älsklingen spontant till hans killkompisar Patrik där en drös andra människor befann sig. Vi sjöng singstar, drack vin/öl och hade helt enkelt en riktigt trevlig lördagskväll! Imorse var det dock inte lika roligt att heta Hanna Andersson med en huvudvärk från helvetet. Men det är smällar man får ta ibland och helt klart värt det efter en sådan grym kväll! Har iaf haft en riktig slappardag idag och sovit sjukt mycket, kollat på film med älsklingen och tagit en 5 km powerwalk nu på kvällskvisten! Imorgon blir det till att sätta igång med träningen igen ordentligt! 5 veckor kvar innan Spanien och 5 veckor kvar tills jag ska nå mitt mål!

Jobboholic

Igår blev det en låång arbetsdag för min del. Jobbade på citymail mellan 07.00-14.15(.. Fick dock ta en 30 min komp för att hinna till mitt andra jobb) och från 14.20-21.15 jobbade jag på äldrevården som vårdbiträde. Fick ändå till dagens träningspass då jag cyklade 3 mil mellan ställena plus att jag hade springportar när jag delade ut posten. Åkte sen hem till min älskling på kvällen och sov hos honom. Idag har min kille spelat b-final i partillecup på förmiddagen så jag och Patrik var där och hejade på honom såklart. Trogna supportrar! Ikväll blir det bio och en masssssa godis! Får blir en vilodag från träningen idag känner jag! Kan behövas det med ibland, låta kroppen vila och förhoppningsvis få till ett riktigt svettigt och bra pass imorgon istället!

Bra vardagsmotion!

Idag blir det cykeln till jobbet! Det är ca 1,5 mil dit, men det tar lika lång tid att cykla som att åka buss! Värd att få lite extra motion när det dessutom är bra väder ute!

Tommy Hilfiger klackar!

Shopping och fika

Efter jobbet mötte jag upp världens bästa Lisa för en liten shoppingrunda och fika. Hon har varit ute och rest i över fem månader så det fanns sjukt mycket att prata om! Himla trevligt! Fick även köpt mig ett par riktigt snygga Tommy Hilfiger klackar som jag ska använda flitigt nu i sommar och när vi åker till Spanien i augusti! Ska visa er lite senare:)

Gymmet

Dagens träning fick bli spinning i 30 min och cxworx i 30 min! Go hard or go home!!

Onsdag!

Godafton bloggen! Blev dåligt uppdaterat igår då hela dagen var fullbokad. Jobbade, gymmade(.. Körde biceps och triceps) åkte till heden och kollade på partillecup där bland annat min pojkvän är med och spelar och åkte sen hem med honom och sov där. Idag däremot ska jag bara jobba klart så står spinning och cwx-work( mage,rumpa,lår) pass på schemat! Bästa passen enligt mig!

NEW IN

Enkelt vitt linne med djup rygg! Så sjukt snyggt till ett par tighta,svarta jeans eller shorts! Från Zara 199 kr

Kvällspromenix

Fick köpt ett vitt linne med djup rygg idag i stan med Mathilda. Ska visa er lite senare eller imorgon! Nu blir det en 5 km kvällspromenad/ powerwalk!

Dagens träning

Efter jobbet idag gick jag direkt till Valhalla och simmade 1500 meter. Det gäller att chocka kroppen och variera sig i sin träning så att kroppen inte blir van vid samma sorts träning. Jag tycker simning är skitbra då du tränar hela kroppen, du sliter inte på dina knän(.. Som man gör när man springer tex) och man känner knappt att man tränar under tiden man simmar. Är nu nyduschad och klar och ska bege mig in till stan för att fika och kolla på rean med min fina vän Mathilda:)

Ur min garderob-klocka

Fick den här Marc jacobs klockan av min underbara mormor i födelsedags present! Tycker den är snygg att ha till en enkel t-shirt och jeans men även till en enkel, svart klänning och högklackar!